Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας, κατέθεσε στη βουλή πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης.
«Αρχηγός του εγκληματικού δικτύου των υποκλοπών και εντολέας του παρακράτος ο Κ. Μητσοτάκης», είπε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
«Δεν μπορεί να μείνει ούτε μια μέρα στη θέση της η Κυβέρνηση και αυτός ο πρωθυπουργός», είπε ο Αλέξης Τσίπρας ανακοινώνοντας την πρόταση δυσπιστίας του κόμματός του, μιλώντας πάντως για το πρώτο βήμα προκειμένου να πέσει η Κυβέρνηση και να οδηγηθεί η χώρα σε κάλπες.
Τα ονόματα των παρακολουθούμενων από την ΕΥΠ
Παράλληλα, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες ότι θα αναφερθεί από το βήμα της Βουλής στα ευρήματα της ΑΔΑΕ που του ενεχείρισε χθες ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ Χρήστος Ράμμος, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε ονομαστικά στους παρακολουθούμενους από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών.
«Όσοι λοιπόν αναρωτήθηκαν τι περιείχε ο φάκελος που κρατούσα όταν έβγαινα χθες από τα γραφεία της ΑΔΑΕ, μετά τη συνάντηση με τον πρόεδρό της, τον κύριο Ράμμο, ήρθε η ώρα να τους λύσω την απορία. Ο φάκελος περιείχε τα αποτελέσματα της έρευνας της ΑΔΑΕ, μετά από αίτημα που κατέθεσα στις 7/12 και εμπλούτισα κατόπιν γραπτού αιτήματος της αρχής, με μεταγενέστερο αίτημά μου στις 28/12. Περιέχει το ξεγύμνωμα του παρακράτους από την πιο αρμόδια αρχή του Κράτους» , ανέφερε χαρακτηριστικά.
Προσθέτοντας ότι: «Στις 28/12 λοιπόν, και ενώ ήταν γνωστό ότι στα αρχεία των παρόχων η ανεξάρτητη αρχή είχε ήδη βρει ευρήματα επισυνδέσεων νομότυπων της ΕΥΠ, πέραν του κου Ανδρουλάκη και Κουκάκη, και για τα τηλέφωνα του ευρωβουλευτή Κύρτσου και του δημοσιογράφου Τέλογλου. Ζήτησα επισήμως να διεξαχθεί έλεγχος από την Αρχή, ώστε να διελευκάνει αν ετέθη πράγματι σε επισύνδεση, ο υπουργός εργασίας κος Χατζηδάκης, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ κος Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΣ κος Λαλούσης, ο πρώην Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας κος Διακόπουλος, ο πρώην και ο νυν επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης εξοπλισμών κκ Λάγιος και Αλεξόπουλος. Και η απάντηση που επισήμως έλαβα, ήταν έξι στα έξι. Για όλους ευρέθησαν επισυνδέσεις της ΕΥΠ του κου Μητσοτάκη».
Έστρεψε τα πυρά του και στην Εισαγγελέα της ΕΥΠ κ. Βλάχου, επικαλούμενος τον Κωστή Χατζηδάκη και ένοπλες δυνάμεις
Για τον υπουργό του, τον κ. Χατζηδάκη, τον στόχο της ΕΥΠ C5046, και κατά κόσμον Χατζηδάκη Κωστή Χατζηδάκη τα ευρήματα αφορούν διατάξεις που εκδόθηκαν από τον Νοέμβρη του 2020 εως τον Μάη του 2021.
Δηλαδή τον κο Χατζηδάκη τον παρακολουθούσε η ΕΥΠ του κου Μητσοτάκη επι 8 συνεχόμενους μήνες.
Με διατάξεις που αρμόδια εισαγγελέας της ΕΥΠ υπέγραφε ανα δυο μήνες.
Που σημαίνει ότι η κ Βλάχου υπέγραψε τουλάχιστον τέσσερις διατάξεις παρακολούθησης του τότε υπουργού ενέργειας και σήμερα εργασίας.
Για τους δε στρατιωτικούς οι διατάξεις ξεκινούν από τον Ιούλιο του 2020 εως τον Μάιο του 2022.
Με δυο λόγια η ΕΥΠ Μητσοτάκη άκουγε τους αρχηγούς του στρατεύματος, τον Σύμβουλο Ασφαλείας και τους επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, για δύο περίπου χρόνια.
Που σημαίνει ότι η αρμόδια εισαγγελέας έχει υπογράψει δεκάδες διατάξεις για την παρακολούθηση αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων ακόμη και των δύο αρχηγών.
Και το κρίσιμο ερώτημα είναι :
Ποιος ο λόγος εθνικής ασφάλειας για να παρακολουθούνται οι ταγοί της εθνικής μας ασφάλειας ;
Ποιος ο λόγος εθνικής ασφάλειας για να παρακολουθείται ο υπουργός Ενέργειας τότε;
Ήταν οι αρχηγοί του στρατεύματος επικίνδυνοι για την εθνική ασφάλεια ;
Ύποπτοι για κατασκοπεία ;”
Τι είναι η πρόταση δυσπιστίας – Η διαδικασία
Η διαδικασία της πρότασης μομφής περιγράφεται κυρίως στο άρθρο 84 του Συντάγματος και με πιο αναλυτικό τρόπο στο άρθρο 142 του Κανονισμού της Βουλής.
Βάσει του άρθρου 84 του Συντάγματος η πρόταση δυσπιστίας, όπως είναι άλλωστε ο επίσημος όρος, πρέπει να είναι υπογεγραμμένη από τουλάχιστον το 1/6 των μελών του Κοινοβουλίου, δηλαδή 50 βουλευτές.
Δεδομένου ότι η υποβολή πρότασης μομφής αποτελεί το ισχυρότερο, αλλά και το έσχατο μέσο κοινοβουλευτικού ελέγχου, προβλέπεται χρονικός περιορισμός στην άσκησή του προκείμενου να αποφεύγεται κατάχρηση που θα μπορούσε να παρακωλύει το κυβερνητικό έργο. Έτσι, η πρόταση μομφής πρέπει να έχει χρονική απόσταση τουλάχιστον 6 μηνών από την προηγούμενη απορριπτέα, εκτός κι αν είναι υπογραμμένη από την πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών.
Σε περίπτωση κατάθεσης πρότασης μομφής η Βουλή διακόπτει τις εργασίες της για δύο μέρες – εκτός κι αν η κυβέρνηση ζητήσει να ξεκινήσει αμέσως η συζήτηση – και τελειώνει το αργότερο τη δωδέκατη νυκτερινή της τρίτης ημέρας από την έναρξή της με ονομαστική ψηφοφορία.
Το άρθρο 142 του Κανονισμού της Βουλής προβλέπει ότι η πρόταση δυσπιστίας υποβάλλεται στον Πρόεδρο της Βουλής σε δημόσια συνεδρίαση, ενώ η συζήτηση ξεκινά με την ομιλία δύο τουλάχιστον βουλευτών από εκείνους που την υπέγραψαν. Παράλληλα, μέχρι το τέλος της ομιλίας των δύο βουλευτών, συντάσσεται ο πλήρης κατάλογος των ομιλητών που θα τοποθετηθούν ενώπιον της Ολομέλειας.
Προκειμένου να γίνει δεκτή η πρόταση μομφής εναντίον της κυβέρνησης εν συνόλω ή κατά κάποιου μέλους, θα πρέπει να έχει υπερψηφιστεί από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών (151 βουλευτές).
Το άρθρο 142 του Κανονισμού της Βουλής αναφέρει χαρακτηριστικά:
1. H Βουλή μπορεί με απόφασή της να αποσύρει την εμπιστοσύνη της από την Κυβέρνηση ή από μέλος της ύστερα από πρόταση δυσπιστίας. H πρόταση δυσπιστίας πρέπει να είναι υπογραμμένη από το ένα έκτο (1/6) τουλάχιστον των Βουλευτών και να περιλαμβάνει σαφώς τα θέματα για τα οποία θα διεξαχθεί η συζήτηση.
2. H πρόταση δυσπιστίας υποβάλλεται στον Πρόεδρο σε δημόσια συνεδρίαση της Βουλής.
3. Αν διαπιστωθεί ότι η πρόταση υπογράφεται από τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό Βουλευτών, η Βουλή διακόπτει τις εργασίες της για δυο ημέρες, εκτός αν η Κυβέρνηση ζητήσει να αρχίσει αμέσως η συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας.
4. Με την επιφύλαξη της ευχέρειας που παρέχει η προηγουμένη παράγραφος στην Κυβέρνηση, η συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας αρχίζει δυο ημέρες μετά την υποβολή της και τελειώνει το αργότερο τη δωδέκατη νυκτερινή της τρίτης ημέρας από την έναρξή της με ονομαστική ψηφοφορία, που διεξάγεται σύμφωνα με την παράγραφο 3 του προηγουμένου άρθρου.
5. H συζήτηση αρχίζει με την ομιλία δυο Βουλευτών από εκείνους που υπογράφουν την πρόταση δυσπιστίας και ορίζονται με ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 91 παρ. 5. H εγγραφή των άλλων ομιλητών γίνεται έως το τέλος της ομιλίας των δυο Βουλευτών του προηγουμένου εδαφίου. Κατά τα λοιπά η συζήτηση και η ψηφοφορία διεξάγονται σύμφωνα με τις παραγράφους 3 έως 5 του προηγουμένου άρθρου.
6. Πρόταση δυσπιστίας δεν μπορεί να υποβληθεί πριν περάσει εξάμηνο από την απόρριψη προηγουμένης όμοιας πρότασης, εκτός αν υπογράφεται από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των Βουλευτών.
7. Πρόταση δυσπιστίας γίνεται δεκτή μόνο αν εγκριθεί από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των Βουλευτών.